Wycieczka do Karwi i na Hel

Warsztat Terapii Zajęciowej w Kuźnicy Grabowskiej, prowadzony przez Fundację Inwalidów i Osób Niepełnosprawnych „ Miłosierdzie” w Kaliszu zorganizował dla swoich uczestników wyjazd nad morze. Od 28 maja do 1 czerwca gościliśmy w Ośrodku Wypoczynkowym „Paulina” w Karwi.

Warunki mieliśmy doskonałe: zakwaterowani zostaliśmy w pokojach dwuosobowych i zapewnione mieliśmy trzy posiłki dziennie. Karwia jest malutką miejscowością, z którą szybko zapoznaliśmy się, dlatego postanowiliśmy zwiedzić Jastrzębią Górę.

Kolejnego dnia pojechaliśmy przez Chłapowo, Władysławowo, Chałupy, Kuźnicę, Jastarnię i Juratę na Hel. Naszym celem było fokarium, w którym zobaczyliśmy te przemiłe zwierzęta z bliska.

Fokarium jest częścią Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego i prowadzi działalność mającą na celu ochronę fok szarych żyjących w Bałtyku. W ośrodku zwierzęta poddawane są badaniom i leczeniu, prowadzi się także hodowlę. Byliśmy świadkami karmienia i badania fok.

Ze względu na temperaturę wody nie mogliśmy zażywać kąpieli morskiej, ale stopy zmoczyliśmy i korzystaliśmy z kąpieli słonecznej. Wyjazd był bardzo udany. Pobyt zakończyliśmy dyskoteką zorganizowana w naszym ośrodku, a w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na przepyszny obiad w przydrożnej restauracji.

Organizacja wycieczki możliwa była dzięki środkom zgromadzonym ze sprzedaży prac wykonanych przez uczestników podczas terapii zajęciowej oraz zaoszczędzonych środków w ramach treningu ekonomicznego.

Tekst i fot. Bogumiła Ofiara

Data publikacji: 14.06.2019 r.

Udostępnij

Zachęcamy do zapisania się do Newslettera