Zaproszenie na konferencję Realne granice wirtualnej rzeczywistości

Rzeczywistość wirtualna (Virtual Reality, VR), to generowana komputerowo symulacja środowiska 3D, z którą użytkownicy mogą wchodzić w interakcje w czasie rzeczywistym. Fragmentem rzeczywistości wirtualnej jest rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality, AR), która w sposób cyfrowy uzupełnia fizyczne środowisko użytkownika i umożliwia mu różne czynności w czasie rzeczywistym.

Wraz z postępem techniki komputerowej, technologie VR i AR szybko się rozwijają i dojrzewają. Najbardziej znanym zastosowaniem są oczywiście gry komputerowe. Innymi obszarami wykorzystania tego typu rozwiązań są programy oferujące niestandardową terapię VR pomagającą złagodzić ból i stres spowodowany przyczynami medycznymi, czy ułatwiający rehabilitację. Rozwiązanie VR wspomagają także edukację, rekrutację pracowników, projektowanie, szkolenia, treningi wojskowe czy sprzedaż.

Virtual Reality  jest technologią umożliwiającą wyjątkowy poziom immersji – zanurzenia w rzeczywistości wygenerowanej cyfrowo. Założenie headsetu przenosi użytkownika w interaktywną przestrzeń, w której możliwe jest prawie wszystko: można doświadczyć kosmicznych podróży, wejść na Mount Everest, fruwać jak ptak a nawet zmierzyć się w pojedynku z samym Lordem Vaderem. Można też spotkać innych eksploratorów cyfrowego świata wędrujących po nim w postaci awatarów.

Na spotkanie z wirtualną rzeczywistością w teorii i praktyce zapraszamy już w dniach 16-17 września 2020 r., w ramach konferencji online „Realne granice wirtualnej rzeczywistości”, live streaming wydarzenia będzie prowadzony na Facebooku (www.facebook.com/OpenEyesEconomy/live) oraz kanale Open Eyes Economy na YouTube.

O VR z twórcami aplikacji

W czasie pierwszego dnia wydarzenia (16 września 2020, godz. 11.00) chcielibyśmy zaprezentować rozwiązania VR stosowane w biznesie i przemyśle. Małopolscy przedsiębiorcy pokażą ciekawe aplikacje szkoleniowe ale także te przygotowane na potrzeby architektury czy marketingu. Do udziału w panelu dyskusyjnym VR nie tylko dla rozrywki zaprosiliśmy Karolinę Buchtę z 1000 realities studio (firma, która w 2017 otrzymała Grand Prix  dla najlepszego startupu na European VR/AR Congress); Marcina Lewandowskiego ze Studia Reaktor48, który od ponad 15 lat działa w branży wizualizacji architektonicznych oraz Rafała Engelmana z Instytutu Wirtualnej Rzeczywistości, specjalizującego się w aplikacjach szkoleniowych. Naszymi gośćmi będą również przedstawiciele międzyuczelnianej jednostki badawczej Instytut XR, dr Michał Hyjek oraz Maciej Cyryl Gniady. Spotkanie poprowadzi Michał Zalewski działający pod marką Dobrze Powiedziane.

Pierwsza część konferencji będzie tłumaczona na Polski Język Mogowy.

VR to nie tylko eskapizm i rozrywka. Technologie immersyjne to także ogromny potencjał do wykorzystania w obszarze sztuki, edukacji a także społecznej komunikacji. Ten ostatni aspekt ujawniła dopiero epidemia COVID-19 i nagły wzrost popularności społecznościowych aplikacji VR. Pozbawieni kontaktów społecznych, chętnie zakładaliśmy gogle nie po to, żeby uciekać od rzeczywistości, ale żeby się do niej włączać: spotkać z innymi we wspólnej przestrzeni, choćby wirtualnej. Do VR przeniosło się wiele konferencji, festiwali i spotkań roboczych. Wszystko wskazuje na to, że tendencja ta będzie się gwałtownie rozwijać. Być może niedługo to nasze awatary zapełnią większość biur, sal wykładowych i klubów. Czy stoimy u progu kolejnej cyfrowej rewolucji?

O VR w VR

O szansach i zagrożeniach, jakie niesie ze sobą ta perspektywa, będziemy rozmawiać drugiego dnia konferencji (17 września 2020, godz. 18.00). W dyskusji prowadzonej przy użyciu technologii VR i zarazem w przestrzeni VR zatytułowanej Od realności do wirtualności i z powrotem. W jaki sposób technologie immersyjne zrewolucjonizują naszą przyszłość? wezmą udział: profesor Ryszard Kluszczyński z Uniwersytetu Łódzkiego – badacz cyberkultury i społeczeństwa informacyjnego, Pola Borkiewicz z pracowni VNLab Łódzkiej Szkoły Filmowej, reżyser Jacek Nagłowski, twórca immersyjnego filmu „Szepty” nagrodzonego niedawno na Festiwalu Go East oraz Błażej Szuflik reprezentujący Carbon Studio: pioniera na gruncie na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier i aplikacji VR. Dyskusję poprowadzi prof. AGH dr hab. Jowita Guja, kierowniczka Laboratorium Badań Rzeczywistości Wirtualnej EduVRLab, które działa na Wydziale Humanistycznym AGH w Krakowie.

Więcej informacji znajdą Państwo w załączeniu a także w linkach poniżej:

 

Live streaming będzie prowadzony na:

16 września, część 1. https://youtu.be/DrWxMUYEQ7E

17 września, część 2. https://youtu.be/14-YgxC5K7M

 

Współorganizatorem wydarzenia jest Wydział Humanistyczny AGH w Krakowie. Konferencja organizowana jest w ramach z cyklu OEE on Tour oraz projektu „Małopolska Open Eyes Economy Hub – promocja zagranicznych FIRM-IDEI”. Stanowi przygotowanie do Open Eyes Economy Summit 5, który odbędzie się w dniach 17-18 listopada 2020 a także konferencji TechSpo’21, która zaplanowana jest na wiosnę 2021 roku.

Projekt „Małopolska Open Eyes Economy Hub – promocja zagraniczna małopolskich FIRM-IDEI” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Info: OEES, fot. freepik.com

Data publikacji: 14.09.2020 r.

Udostępnij

Zachęcamy do zapisania się do Newslettera

Przeczytaj również